Nonsens

Jag vet inte om det här var någon bra idé. Att skaffa en blogg alltså. Visst, jag älskar att skriva - mest nonsens iofs, jag är mästare i att använda fina långa ord till att uttrycka en enkel tanke som man skulle ha kunnat uttrycka med några få ord. Och visst, jag tycker mycket, även detta mest nonsens. Egentligen är jag väl aldrig säker på vad jag tycker. Eftersom jag är så lättövertalad så hänger min hjärna inte med i vad jag senast bestämde mig för att ha för åsikt, så jag snurrar till det när jag ska förklara för någon annan stackare.  Så, den här bloggen får i vilket fall som helst bli mitt lilla krypin för att skriva nonsens. Välkommen.

Häromdan kom jag på att livet egentligen är helt och hållet onödigt. Finns det någon mening? Vi föds, strävar efter att göra det bästa av vår korta stund här på jorden, och dör, oftast utan att ha lämnat något betydande efter oss. Och vad spelar mänskligheten för roll, egentligen? Jorden hade haft det bättre utan oss, det är bara vi av alla djurarter som inte kan nöja oss, och som måste, ja, finna en mening med allt. Jag hade en lång utläggning om detta med min käraste mamma, men kunde inte komma fram till något vettigt. Hon konstaterade, att även om jag inte kunde se någon större mening, så betydde jag mycket för henne. Jo, det är väl så. Meningen är att vi ska älska varandra, vi människor är flockdjur som kräver sällskap. Men ändå. Jag kan inte låta bli att känna hopplösheten strömma över mig. Vad jag än gör, vad DU än gör, så spelar det i det stora hela ingen större roll.

Nej, dags att fokusera. Dags att se hur världen pågår runt omkring, just nu. Fast jag orkar inte riktigt... Antar att det är lite eftersläpande feber från julefebern som gör sig påmind. Alltid ska den komma när man slappnar av efter en hård termin.
Och jo förresten, God Jul i efterskott!

/HM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0