Maj maj måne.. eller va?

Första april idag. Underbart.

Funderade på allvar på att stanna hemma idag, för jag vet att jag är en otroligt blåögd och helt och hållet naiv människa som tror på allt man säger till mig. Tur att mina klasskompisar inte snappat upp det än, för då hade jag inte ens överlevt dagen!

Kom hem efter en relativt händelselös dag, läsning och film och gymmande, och slappnade av. YES, ingen lyckades lura mig! Sätter mig och läser på Hulebäcks hemsida: De ska bygga en simhall i anslutning till skolan! Och göra en simlinje! Och detta kommer vara klart till hösten, mölndalsån håller redan på att "flyttas om"! What, detta låter ju för bra för att vara sant, och jag berättar det för min syster som blir enormt besviken att de gör detta när hon slutar, och hon berättar det för mamma... och jag skuttar ut i köket och möter mamma som hånskrattar åt mig;

"Men Hanna då, du skulle ju inte gå på några aprilskämt sa du ju, vad tror du det här är?"

Attans. Men jag hoppas fortfarande att de kanske gör detta ändå, om vi tjatar lite och säger att det var en underbar idé!

Just det ja, jag har vart i Barcelona. Och det finns inte så mycket att svara på frågan hur det var, för jag vet inte. Jag var trött, och kunde inte riktigt njuta av att vara där. Visst, det var jättemysigt, och 15 grader sol, och vi promenerade, och shoppade och åkte turistbuss runt hela stan, och åt en massa god mat (hej 1,5 kilo till) och träffade M + familj och D + kompisar, och det var helt underbart! Men jag vet ändå inte vad jag ska svara på just den frågan.

Påsklov har vi hunnit med också. Jag har träffat gamla klasskompisar, jag har träffat nuvarande, jag har träffat vanliga.. eller hur man nu ska säga. Vissa saker kanske inte borde ha gjorts, men nu blev det så, och det var väl inte så allvarligt, egentligen. Bara jag som tänker på det. Jag är en grubblare, en förvirrad och nojjig sådan.

Och nu tänker jag fortsätta nojja över att jag inte orkar plugga, men jag måste, men jag orkar inte, och, åh.

Nog nu.

/HM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0