Folkhemmet - lite comme si comme ca om ni frågar mig

Jag har faktist kommit igång lite med historian idag, jag är nästan stolt över mig själv. Särskilt idag när jag mår lite comme si comme ca. Historiaarbetet är i vilket fall som helst en diskussion angående Sverige och folkhemmet, och ja, jag vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker. Så mycket som gjorts i folkhemmets namn har varit fel, men så mycket har också gett oss som bor här i landet ett skyddsnät som väl ingen vill ta bort? För kom igen, vem vill ha ett USA här också, där man verkligen kan trilla ner och slå i botten om man bara missat att teckna en sjukförsäkring? Hua, jag vet att jag inte skulle vilja ha det så i alla fall.

Men snart ska jag ut och kila, bort till vårdcentralen och sedan ner till Bolles. Jag kommer inte ihåg riktigt vad jag skulle införskaffa, men det löser sig nog, haha.

/HM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0