Do you trust me?

Ooh, överraskningar är kul! Och igår hade vi lyckats ordna ett litet surpriseparty för E, som har surat i två veckor nu medan vi planerat och hela tiden råkat avslöja detaljer. Så hon visste ju att något var på g, men lite överraskning lyckades vi ju med, i alla fall. Och det kändes som om hon blev glad för det också!

Sammanfattningsvis var det en kväll med mycket dans, mys, och ja, alkohol. Busigt. Men vad ska man göra? Okej, felformulering, det går alldeles utmärkt att festa utan. Ibland är det kanske till och med bättre utan. Då slipper man vissa saker, och det är ju lite synd när folk är ute för räkning efter en och en halv timme, men det händer och det är inte så mycket att göra åt, mer än att skratta åt det i efterhand. Och skratt är en sådan sak som ligger närmare till hands efter ett par glas. Det är skönt att släppa lite på hämningarna ibland. Och just nu sitter jag och tycker att jag är en idiot som ens skriver det här, tokigt. Men i den här mellanåldern så testar man ju gärna. Och som mamma sa: Ja, du kommer att förstå det här med min oro när du får egna barn.
Lite tur har jag väl med mina föräldrar. De litar på mig, och i och med att de gör det så vill jag uppehålla det förtroendet de ger mig. Ett sånt förhållande är nog det bästa, jag tror inte att det fungerar med "Nej, du får inte göra något"-taktiken.

Kallt som tusan inatt. Om det är en sak som jag vill ha när jag sover så är det värme. Och inatt var det stor brist på sådan. Öppet fönster kombinerat med tunn filt ger kall Hanna. Uscha.

Nu vet jag i vilket fall som helst var vi borde ha en klassfest. Vi borde verkligen fixa ihop en sådan någon gång! Igår kväll var det ju lite till hälften, men resten av pojkarna och det sista tjejgänget vore inte helt fel att bli lite tajtare med.
Ikväll blir det melodifestival för hela slanten. Men jag har inte orkat engagera mig i år. Jag som brukar sitta klistrad framför tv:n struntar nästan i hur det går, tja, just nu i alla fall. För det känns inte som Sverige har något att komma med längre. Man går på tomgång och drar fram samma gamla utslitna idoler som alltid. Och let's face it: Öst har makten i den här tävlingen nu. Vi kommer antagligen inte ens kvala in i år. Aja, jag håller tummarna för ett sent uppsving av min schlagerkärlek. Den finns ju här inne någonstans...
Funderar dessutom på lite Titanic senare. Det är ju alltid trevligt.

/HM


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja, det ska bli jättemysigt, och jag är jätteglad =)
Vi kanske ses ikväll, hos er? Kommer kanske, pappa fyller 55, så jag får se... Hoppas iallafall!

Kram på dig

2008-02-12 @ 16:21:22
URL: http://strangershouse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0