Hjälp, jag har skrivit en sång!

Det suger att vara förkyld. Har vart på uselt humör hela dagen, har knappt hört något genom locken eller kunnat andas genom snuvan. Nässprejen blev min räddande ängel när jag kom hem.

Hjälp, jag har uppenbarligen gått och skrivit en sång! Eller i alla fall texten, kom till kören idag och fick höra att en (eller ja, två egentligen) av de dikterna som jag skrev förra veckan blivit tonsatta - till en tango! Lite smått kul faktiskt!

Tänkte delge er av den extremt poetiska och välgenomtänkta texten:


en svaghet, en brist
ett galler av brutna ord
ett utspelat löfte
soom slutade verka
när månen föll ner
och krossade våra illusioner


jag är inte rädd
för det är bara löjligt
jag är inte dum
för dumhet är en brist
jag är inte svag
för ensam är stark
jag är inte ensam
för jag har mitt mörker
jag är inte rädd
för här finns bara jag

Om ni vill se den framföras live så är nog 2:a eller 8:e mars troliga datum för konsert!

/HM


Kommentarer
Postat av: Ellen

Någon mer än jag som är förskyld alltså! Skönt att man inte är ensam... Fin text! Kram

2008-02-04 @ 21:58:58
URL: http://ellenfanny.blogg.se
Postat av: kalle

fetsäkert att ill be there.

2008-02-04 @ 23:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0