Jadu, vem tycker du jag liknar?

"Var det henne du berättade om?!"

Det är en kommentar som får en att undra, vad tusan säger folk om mig? Nåja, nu var den riktad till en f.d.k.k.  (klasskompis, alltså)som gick förbi mig, så så illa kanske det inte var. Men ändå, det sätter igång tankeverksamheten... vad säger och tycker folk om mig egentligen?

Själv har jag inte den blekaste om hur andra ser på mig. Som den snygga långa tjejen (yeah right, dream on) eller som den töntiga tjejen som försöker bara passa in. Jag vet inte. Jag vill gärna tro att jag utstrålar någon form av självsäkerhet, att när jag känner mig totalt uttittad så är det inte för att jag ser förjävlig ut och att folk tycker att jag är helt okej trevlig och rolig. Men som sagt. Jag vet ju inte. Kanske borde fråga någon, och tvinga dem att ge mig ett ärligt svar. Hah! Som om man själv skulle säga helt utan hämningar vad man tycker om någon. Det finns ju något man ogillar hos alla, även om man vägrar säga det... Märkte för ett tag sen, när vi spelade ett spel med massa pesonliga frågor om ens egenskaper, att min bild var helt annorlunda av mig jämfört med de andras. Tror till och med att jag förlorade för ingen såg på mig på samma sätt som jag gör. Illa?

Som sagt, en 19-åring i huset idag. Trevligt. Grattis. Men det är lite surt på ett sätt att hon alltid ligger en vecka före.. jag vet nästan alltid vad jag kommer att få från hela släkten då. Och dessutom skiljer det tre (3!) år emellan oss nu. Nåja, nästa torsdag är jag ikapp igen. Mohahahha.....

/HM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0