Jag orkar inte, det är min livsfilosofi

Jag orkar inte bli sjuk nu igen. Ändå känner jag hur snuvan börjar krypa in i näsan och hur hostan förvärras. Men jag orkar verkligen inte. Inte nu. Jag vägrar!

Mamma skojade om att jag inte skulle få sova borta mer, för jag blir alltid sjuk då. Kul, sa jag, då kan jag ju strunta i skolan också så kan du och jag gå hemma och störa oss på varandra, livet ut. Jag tror nästan att hon var lite smått lockad att nappa på det erbjudandet.

I fredags var det "vanlig filmkväll" i Eskilsby, känns som om jag snart lär mig busstiderna dit ut utantill. Efter lite Harry Potter och vodka kombinerat med jag har aldrig och sanning&konsekvens vaknade jag vid niotiden och hurrade för att baksmällan försvunnit under natten. Matlusten kom tillbaka och vi tillbringade förmiddagen med varma mackor, chips, komedi och singstar. Bra var det att jag och E var på samma nivå, och pojkarna på samma nivå. Då blev det rättvist, hyfsat i alla fall. Men ont i halsen hade jag efter några timmar, det är inte det lättaste att sjunga nersjunken i en alldeles för mjuk säng. Fast i och för sig, jag bör nog skylla större delen av det onda i halsen på förkylningen, men sjungandet förbättrade ju knappast det onda. Jag blir så trött på allt ibland.

Söndagen har tillbringats med Jansson i gbg. Vi gick frivilligt till konstmuseet, det är ju ändå gratis för oss, men besvikna blev vi när vi insåg att den gamla avdelningen var avstängd... det var ju dit vi ville! Surt, riktigt surt. Och jag förstår inte riktigt all modern konst, inte idag i vilket fall som helst. Jag tyckte den var ful och intetsägande, och i konsthallen hittade jag endast en konstinstallation jag tyckte om. Det var en film på ett brasilianskt band som rappade, sjöng och dansade på ett väldigt medryckande sätt. Trevligt. Annars var det mesta tråk.

Ångest, stor ångest för ind-valen. Jag vet inte alls hur jag ska göra... kör, det känns ju ganska bra i och för sig. Men då måste jag läsa dubbelt någon termin, vilken skall man då välja? Vilket ämne vill jag helst ha? Jag orkar nog verkligen inte med något tungt ämne. "Jag orkar inte" är nog min nuvarande livsfilosofi. Ge mig sportlov, NU!

/HM

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken bra helg :D

2008-02-03 @ 19:05:06
URL: http://havetolive.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0