Virrvarr av bubblor

Måndag kväll. Trött. Dåligt på kören. Borde sova.

Nåja, trevlig helg i alla fall. Disneykalas i lördags, lite födelsedagsfirande för systrami och mig alltså, en Hanna blev till en Alice och de sötaste jag vet gav mig en massa fina saker. Man brukar inte kunna säga att man blev ärligt glad för allt man får när man fyller år, men jag blev verkligen det nu. Så tack!

Söndagen blev det städande och gudstjänst, för en viss liten pojk spelade sax och det ville man ju höra. Trevligt var det minsann. Sen blev det tacomiddag med toute la famille och sötaste hunden och lillasystern. Och en liten promenad genom masthugget (uscha för folk som muckar gräl).

Nytt projekt påbörjades idag. Förra veckan var jag räkodlare, nu ska jag följa räkans väg till vårt bord. Och jag orkar verkligen inte ta tag i något just nu. Allt bubblar upp från alla håll, konsert hit, bandrep dit, och så ska vi inte glömma läxorna (matte och naturkunskap Hanna, skärp dig för böveln!). Jag orkar bara inte. Och nu ska jag sova. Stackars Lukas kommer aldrig få sin bur städad. Dåligt samvete...

/HM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0