40 grader celsius

Det är så kallt hela tiden. Jag sitter här, iklädd dubbla tjocktröjor, mjukisbyxor, raggsockor och tofflor, och skakar. Det kan ha något med det faktum att jag vaknade upp med 40 graders feber imorse, alltså ungefär en ökning med en grad per dag sen i torsdags då jag kom hem från Helny med 38.4. Jag har väl inte riktigt tagit hand om mig själv den senaste veckan. Promenad vid fyra i halv snöstorm + fyra timmars sömn på det, det låter inte som en bra mix för mitt svaga immunförsvar. Det funkar i och för sig bättre sedan jag kom på att laktosintoleransen bråkat med det, men ändå, när hela familjen är sjuka så ska det mycket till för att jag ska slippa. Och i nuläget har jag dragit kortaste strået och fått den värsta omgången.. är det meningen att det ska bubbla när man andas?

Nej, tagit hand om mig har jag inte gjort. Jag är verkligen en sådan som är beroende av andras omvårdnad. För tillfället funkar mamma alldeles utmärkt, men attans, det vore inte fel med någon som höll om mig när jag fryser om natten. Förutom en eventuell lunginflammation, lider jag också av sällskapssjukan. Och den är så mycket värre ibland...

/HM

Kommentarer
Postat av: jessi

hej du!
stackare som är sjuk, ta och krya på dig :D
Kram från Jessica! =)

2008-01-08 @ 15:09:50
URL: http://jessi91.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0