Get this new year started!

Jahopp, då var det ännu ett nytt år då. Jag sitter här och försöker samla alla intryck som gårdagen gav mig, men det går trögt. Allting hade ett annorlunda tempo igår kväll, det gick så snabbt, och ändå tog allting så lång tid. Efter en bussresa och lång geografi-lektion om göteborg (jisses vad jag har noll koll på var alla små stadsdelar ligger!) anlände jag och Viktoria till Saras kompis i Johanneberg. Lite förfestande där, och sedan var det vidare för oss minderåriga till Vasastan. Vägen dit var ju minst sagt intressant. Helt plötsligt finner jag mig sittande på marken, chockad och med ont i baken. Jag förstod aldrig ens vad som hände, busigt med ispölar under löv!

Jag insåg i samma sekund som jag steg in genom dörren, att shit, jag känner nästan ingen här! Det tog allt ett litet tag att känna sig helt trygg i att stå ensam med en massa människor som jag knappt kom ihåg namnen på. Det är lite lustigt, fast på ett sorgligt sätt, att jag verkligen inte kan komma ihåg namnen på dem jag hälsar på. Jag förstår ibland inte ens varför jag gör det, namnen går in genom ena örat och ut genom andra i samma sekund som jag fattar nästa framsträckta hand.

Fyrverkerier på tolvslaget, nyårskyss och kramar åt alla håll, vilda rop och hopp och ett konstaterande av att större delen av gänget som var där tar studenten I ÅR! Sedan tillbaka till lägenheten där jag fann både kladdkaka, persikor och trevligt sällskap i köket. Framåt två-tiden blev det taxiåkande back to Mölnlycke, efter att ha nekat närmare ett tiotal svarttaxibilar, och även en vanlig som ville ha 500. Jag vill bara tacka för att jag fick sova hos dig, Viktoria. Det är skönt att inte behöva ta sig hem ensam, mitt i natten...

Gott Nytt 2008, hoppas att det stämmer som man säger att nyårsafton utvisar hur resten av året ska bli!

/HM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0