Hallå, någon som sett min arbetslust? Jag har nog tappat den...

Tillbaka till skolan efter ett förlängt jullov. Och jag trodde på riktigt att jag skulle känna jobbarglädje strömma över mig. HAH!

Dock inser jag vilken tur jag haft med klasskamraterna. Från en klass där jag under sex år inte pratade med hälften, till en klass där alla älskade alla i det öppna, men i själva verket pratade om alla också, har jag nu kommit till en klass där jag kan slappna av. Vara mig själv. Tramsa. Inte behöva tävla om att vara smartast (nu inte sagt att jag inte gör det, men jag BEHÖVER inte om jag inte vill). Det är så skönt, och det är mitt lilla blandgäng som ibland är den enda orsaken till att jag längtar efter skolan.

Jag tror på tre härliga år.

/HM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0