Keep those fingers crossed

Hur skulle ditt drömsamhälle se ut?

Jag som trodde att jag hade en klar bild av ett perfekt samhälle, har de senaste dagarna vänt ut och in på mina värderingar och idéer, i ett fåfängt försök att bilda mig en fungerande uppfattning. Jag som trodde att jag skulle älska att dela med mig av allt har insett att det inte går. Man måste ha lagar, representanter som fattar viktiga beslut and so on. Jag tycker nog ändå att Sverige funkar helt okej, jag orkar inte hitta på ett eget litet samhälle.... det blir ändå som det är nu.

Mina tarmar dansar jitterbugg och mitt huvud är fyllt av måsten. Men jag är ensam hemma, det är fredagkväll och jag har popcorn, pepsi och p.... soffan. Nästan de tre nödvändiga p:na som är allt man behöver! Nu ska jag ju i och för sig inte ut på någon längre resa, just nu... Hah, frågan är om någon av mina inplanerade spanienresor nu till våren/sommaren kommer att bli av. Återstår att se!

Stormvarning är utfärdad för imorgon. Vi skall spela in vår historiafilm imorgon. Utomhus. Vid en sjö. Och roendes över den där sjön. Det kommer bli kul. Om vi får tillåtelse att åka dit vill säga. Uscha, jag känner att jag står på den där stranden och vinkar "byebye, historiabetyget! hoppas vi ses någon gång!". Nu tycker jag att vi gemensamt håller tummarna för att inga liv spills denna helg, särskilt inte mitt. Det vore ju otrevligt, för då blir det inga fler fina hjärndöda inlägg här. Så nu håller vi ta mig tusan tummarna!

/HM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0