Kingen är ful och mobbning är fel

Fritidskortet gällde på bussen imorse, stor trevlig chock! Inte ett dugg har jag betalat idag (om man bortser från en halv kanelbulle och utlånade pengar till en annans fika). Men jag åkte till och med hem innan fyra, och jag begriper inte hur de har tänkt sig nu. Och det var säkert bara idag som det var så, men aja, jag klagar inte, trevligt var ordet.

The Class var inte trevlig. Jag satt där och uppskattade de små finesserna i själva filmandet, hur man fick se små tillbakablickar och hur skärmen ibland blev lite grått suddig, då visste man att något skulle ske. Dessutom satt jag och uppskattade både modet och sötheten hos en av filmens huvudpersoner, Kaspar som vågade gå emot mobbarna, starkt jobbat! Men annars satt jag mest och vred på mig i stolen. Obekväm var historien, om en kille som blev mobbad och när en av de "coola" killarna (Kaspar) äntligen stod upp för honom så blev det än värre. Jag tänker vara så fräck att jag avslöjar slutet: Killarna går bärsärkagång i matsalen och skjuter ihjäl nästan alla sina klasskamrater. Tror jag i alla fall, jag blundade och höll hårt i den räddande handen som tog tag i min när hon såg att jag höll på att dö jag med. Sedan hindrar  Kaspar den mobbade killen från att skjuta tjejen som Kaspar förut var tillsammans med, och slutligen ska de skjuta sig själva. Kaspar fegar ur. Och så slutar filmen, med Kaspar och tjejen som de enda överlevande i hela matsalen. Godispåsen som jag köpte igår var inte ens halvtom.

Jag lovade att tillägna ett inlägg här till den tjatiga hundgalningen som jag mötte på tåget hem. Han är väl snäll den dära, förutom när han kallar mig fetto, konstaterar att jag är får väldigt ont när man petar på mina armar eller när han tjatar om sina små hundar. Men vänta nu, är det inte allt han gör? Joo, det är det ju faktiskt. Men jag förstår faktiskt inte hur man kan orka åka ut till partille varje dag (inget ont om partille), men det är ju en sådan himla väg från bgd! En enda gång har jag försökt mig på att ta mig dit, och det slutade ju med en lång och kall timme i Delsjön efter att 100-bussen totaldissat oss. Visst, detta kanske inte är en giltig orsak att säga att partille är fel (vilket jag ju inte gör), men att åka dit härifrån dagligen? Nej uscha, vet du vad. Det skulle jag aldrig orka!
     Aja, efter sportlovet lär jag troligen få lära mig ännu mer om olika hundraser, om Kingens nya overaller, om Allum och om det otäcka innehållet i mina godaste godisar. Looking forward to it!

Och ja, hoppas att du är nöjd nu J, din rödhåriga lille busunge.

/HM

Kommentarer
Postat av: Anonym

hehe.. det va faktiskt ganska kul, men nästa gång kan det väll låta lite mer posetivt xD ock Kingen är inte ful, nu blev han sårad, vänta bara till du får träffa Kingelingbebis nästa gång, då har jag trännat upp han att bita ihjäll små fetton som du...

2008-01-31 @ 19:24:13
Postat av: Hea

Du nämnde inget om mig :O Skojja bara det gör inget :)

Håller med om J. Han kan verkligen tjata (och helst om kingen) x)

puss!

2008-02-05 @ 18:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0