Satsa goddammit, annars ska ni ha stryk (av min Bodyguard)

Det gör ont i hela min rygg. Inte den där smärtsamma värken, utan mer den som förlamar och gör ryggen stel. Jag orkar knappt lyfta armarna, hur smart är det då på en skala att sätta sig framför datorn och skriva här?
Styrketräning + simning heter bovarna. Gårdagens gympass var ganska lugnt, men att idag lägga sig och simma längd efter längd, det var bara ren dumhet. Je suis franchement conne, vilket för er som inte förstår den vackra franskan bör betyda ungefär; jag är ärligt talat dum. Men jag vet inte, tåget var ju en halvtimme sent imorse så jag ligger efter i min franskainlärning.

Och eftersom jag nu är så svag (läs "alltid är så klen") så har jag skaffat en Bodyguard. Bra att ha när folk petar på/mellan mina revben, eller bara allmänt jävlas. Och bara så du vet E, du används nu som hot mot folk som ska låta bli att äta godis, eller som måste satsa på pojk/flickvänner etc. Bara så du vet.

Imorgon blir det filmfestival, The Class skall vi se tillsammans med halva Hulebäck. Filmen har jag knappt ägnat en tanke, det är istället resan in och hem som uppehåller mig. Jag blir förbannad om vi inte får åka till delsjön på 100-bussen. Vårt kort gäller dit, vi ska av där, bussen stannar där. Och ändå kan busschauffören få för sig att ta betalt. Förjävligt. Och jag som inte ens tänkt att tjuvåka imorrn. Jag tänker betala, men inte på en sträcka där jag har rätt att åka på mitt kort. Aldrig i livet!


Den här eviga sällskapssjukan sitter i. Och just nu visar den sig på det sättet att jag blir förbannad på folk som dejtar, det vill säga har hittat någon som de tycker om och som tycker om dem, men som tänker låta detta förstöras av en liten detalj som de stör sig på (jag tvivlar på att någon av dem detta gäller läser här, men om ni nu gör det så snälla, ta det till er!).  Som man inte ens borde ha rätt att störa sig på, eller i alla fall inte avfärda någon för! Jag tycker att om det finns en connection så ska man ge det en chans. Om det senare visar sig att man faktiskt inte vill, då får man väl ta det beslutet då. Men i början ska man vara öppen, inte vara så himlans kräsen. Då hittar man aldrig någon, om man inte vågar satsa.

Jag är inte kräsen, bara omöjlig att tycka om...

/HM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0