Skäggiga damen i Eskilsby

Heelt galen helg. Åkte ut till Eskilsby på lördag förmiddag för att filma den där historiafilmen om 1600-talet som vi ska redovisa på tisdag och bara har skjutit upp. Sminkade pipskägg och mustasch och grabbade kameran för att ge oss ut i blåsten och kylan. Dock strålade solen och det var ju inte helt fel! Summa sumaraum så filmade vi under hela lördagen sammanlagt åtta minuter, varav hälften var felklipp. Yes, det känns ju bra! Men jag måste ju ändå erkänna att mitt fina Shakespeare-klipp lär bli så härligt flummigt, och flygplanet på Newton-scenen; pricken över vårat IG.

Idag var dag 2 på filminspelningarna. Skägget på, dock slapp jag lösmage idag, och så bar det av ner till sjön. Grrr, en del människor blir verkligen HETA med lite smink på sig, det är helt otroligt. Jag kände inte att jag tillhörde den gruppen idag i och för sig, men man kan ju alltid beundra dem som gör det. Och jag förstår inte hur jag lyckats förtränga att koppla samman några punkter i huvudet; rädsla för vatten + ro eka på blåsig sjö = dålig idé! Jag var så rädd, så otroligt rädd! Inte hjälpte det heller att båten vinglade hit och dit och vattnet hotade att svämma över hela tiden... nej uscha, båtfärder är inte min grej!

Jag hoppas verkligen att det färdiga resultatet blir såpass välgjort att vi slippet skämmas. Annars vet jag en som är sjuk på tisdag... fast vid närmare eftertanke så är risken stor att jag är det ändå, efter en helg ute i kylan. Men, nu ska jag sluta klaga, vi hade ju faktiskt GÖRKUL under inspelningarna! Processen måste ju vara värd lite den med.

/HM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0