Vad är det för likhet mellan solen och en slips?

Dagens tankenöt:

Varför kan jag inte lära mig åt vilket håll saker och ting ligger? Jag satt i geografisalen idag och påstod att motorvägen går på vänster sida om mölndalsån (alltså, sett som att mölndalsån ligger på vänster sida om Hulebäck). Fel! Och Mölndal, det ligger visst inte heller på vänster sida om mölndalsån. Attans också. Och Mölnlycke, som verkar vara det enda stället (tja, möjligen Eskilsby också) som ligger på vänster sida trodde jag låg höger om motorvägen. Förvirrande är det med alla små himla kommuner som alla utom jag verkar veta var de ligger. Jag har absolutly no clue.
     Köket vätter åt norr. Mitt rum vätter åt söder. Detta vet jag, och bara därför kan jag orientera mig. Annars skulle jag vara körd. Jag kommer ihåg när jag tvingade ut en stackars pojke på promenad runt i min hembygd, och sen frågade åt vilket håll stationen låg åt. Han pekade helt fel, fast det var inte så snällt att fråga när vi gått i en cirkel. Den pojken har färgat håret nu, är det väldigt illa att jag vet det?

Om någon känner för att:

a) Ta mig på en rundtur i Göteborg så att jag LÄR mig någon gång
b) Hjälpa mig med ett drömsamhälle innan fredag
c) Hålla mig sällskap efter bion på torsdag, fan heller att jag betalar för att åka hem innan fyra!

så hör av er, tack.

/HM

p.s. Och svaret på gåtan är ju självklart: Båda går ner i väst. Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0