Hektisk helg och vårdepression

En artikel i GP fångade min uppmärksamhet imorse. Den handlade om vårdepression, och jag kände mig otroligt träffad. Håglös? Japp. Trött? Mycket. Sömnbesvär? Ohja. Fler symptom som jag glömt som stämmer in? Jajamensan. Råden var att vara ute mer och få i sig en massa olika b-vitaminer, så jag får väl jobba på det. Men den här artikeln gav mig i alla fall lite hopp. Jag mår dåligt på grund av vädret, och inte på grund av något annat! Eller jo, kanske andra saker spelar in, men vi skyller det här på vädret.

Helgen har varit fullpackad. I fredags var det bandrep som var väldigt ofokuserat. Och jag åt vitlöksbröd och mamma tyckte att jag luktade gammal fylla när hon hämtade mig i rävlanda. "Du säger väl till om du mår illa?", säger hon, och jag förstår ingenting.

Lördag blev det konsert i Hagakyrkan. Dålig övning innan och stressad underbart god lunch. Konserten gick väl... bra, antar jag. Två poeter var med och läste, väldigt duktiga var det. Men både jag och systrami stod och störde oss på samma saker, som oupphörande skratt och ett väldans traskande. Nåja, vi är lika hon och jag. Sången kändes inte riktigt som om den nådde fram ordentligt, lite skumt det med.

Därefter blev det traskande till järntorget, till vasaplatsen, till Röhska muséet för att se på en F:s (som fyllde 17 denna dag, grattis!) kompis fotografier. Hur fina som helst! Och sedan fortsatte traskandet in till stan och sedan ut till Heden. Ett väldans traskande helt enkelt!

På kvällen var det 19-årskalas hos H, lite melodifestival och god mat. Och jag somnade nästan i soffan, igen. Jag är så trött hela tiden.

Idag har jag inte ens klätt på mig. Men jag har påbörjat packandet för resan till Barcelona. På söndag bär det av, jag längtar!

/HM

Kommentarer
Postat av: nike :)

Att det blir ljusare ute gör mig bara glad! :) Men jag kan förstå dem som känner tvärtom också. När det är vår ute kan man nog känna mycket press på att man "måste" vara lycklig. kanske känner man sig misslyckad om man inte är det

2008-03-10 @ 16:01:18
URL: http://nikehalvardsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0