Eurovisionsfeber?

Röd bikini. Blått och rött-vitt linne. Morsdagpresent. Dagens nyttiga men utmattande gärningar.

Och jag vet inte varför jag blev så förvånad igår. Sverige har sedan länge stigit ner från schlagertronen, inte ens de forna vinnarna kan få oss in i leken igen. Nej, vinsterna har flyttat österut, och lika bra är väl det. För om vi ser på en del av gårdagens bidrag (läs tyskland) så var det ren katastrof. Men jag kan inte sluta älska Eurovisionen ändå, det är ändå så kul att se alla skämma ut sig.

Parantes - jag avgudar Frankrikes och Spaniens bidrag.

En till parantes - Igår var faktiskt äkta mys.

Och jo - nu inser jag att det förflutna aldrig kommer att bli smärtfritt. Det kommer komma tillbaka och bita mig hårt, daska till mig på kinden, fälla mig och sparka lite till. Och jag måste sluta att återvända till det, men det går ju inte. Men det är faktiskt onödigt att uppmuntra till egen smärta, eller hur? Så snälla förflutna... lämna mig ifred nu.

/HM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0