Sköna maj, välkommen!

Fyra dagar ledigt, en riktig långhelg, det tackar man inte nej till! Valborg spenderades ute i E-by, med korv- och maschmallowgrillning där i beckmörkret. Förutom vår lilla brasa fanns det inga ljuskällor, förstår ni att vi hade kul med att se något? Men, nåja, hela situationen i sig var sjukt mysig, men jag var på så knäppt humör! Galet var det, att jag inte orkade vara social, eller glad, eller flörtig, eller ja, bara närvarande. Nej, inte världens bästa kväll för min del kanske, men som sagt, mysigt var det ju i alla fall.

Igår, däremot! Borås, den bortglömda staden, stod på schemat, och jag har TJATAT hål i huvudet på folk för att få med mig någon. Och jag skämdes när jag tidigt samma dag insåg att jag glömt bort en av mina käraste vänner. Och visste ville hon följa med! Weei! Röd Rock var det, anordnat av bland annat SSU, och efter en förflyttning av hela grejen till en inomhuslokal, drog de igång en timme och en kvart efter utsatt tid. Först ut var Noll Kontroll Utan Fjärrkontroll, ett gulligt och musikaliskt tjejband som när de inte har sådana ljudproblem, och blir lite säkrare och tajtare lär bli riktigt bra. Därefter kom Cirkus Miramar, män i sina bästa åldrar. Sångaren var dock galen, och jag är inte säker på om de faktiskt lyckades flörta med sig två minderåriga fans efter konserten eller inte. Jag såg nog i syne.... Men de var faktiskt bra, lite brötiga för min smak kanske...

Sedan! Navid Modiri och Gudarna, MUMS! Det var alldeles för länge sedan jag såg dem nu, och min kärlek för dem är återuppväckt. Hitintills hade vi suttit vid sidan av i lokalen, men nu var det dags för mig att ge mig in i smeten och shaka loss! Jag är inte förtjust i att stå själv och dansa bland en massa tajta gäng, men vad gör man inte? Navid hade den bästa bandpresentationen ever (en version av Don't Worry, Be Happy), och utstrålade sån energi. Och jag tänkte inte ens på att Svedung fattades, för det gjorde han inte. Alltså, han var inte med om någon missuppfattade det, men bandet klarade sig alldeles utmärkt utan honom. Och idag fyller Navid 25, så grattis till honom!

Imorgon ska jag in till stan, på en fika som jag inte vet om jag orkar med (och OM du läser det här, så ta inte illa upp, men jag är trött). Därefter har jag hört rykten om grillning, och om jag är mer pepp imorrn så blir det nog kul. I vilket fall som helst var det en evighet sen jag träffade dessa människor, och jag tror att jag saknar dem, lite.

Nu, ska liten Hanna sova. Minsann.

/HM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0