They say it's not like on my flatscreen tv...

..it's got to be like on my flatscreen tv!

Åh, Billie & the Dancers får mig alltid på så gott humör. Varje gång jag sätter på mp3:n känner jag efter vilket humör jag är på. Ibland behöver jag rock, ibland behöver jag glädje, ibland behöver jag lugn. Men allt oftare behöver jag bara höra just den där rösten för att bli helt lugn och glad. Rösten är en sådan sexig sak hos en kille, som kan få den fulaste killen att bli en flickidol. Ja, ni vet vad jag menar.

Matte nationellt idag, del två. Den stora med miniräknare och allt. Och vet ni vad? Jag tror att det gick riktigt bra. Matte är det enda ämnet som jag har nu där jag aldrig tvekat på min egen kapacitet. Men jag blev aningen förbannad när det kom just det talet som B. (världens bästa lärare) förklarat hur man räknar ut med logaritmer, vilket i och för sig är c-kurs, men det skiter jag i. Om det underlättar att räkna, så vill jag lära mig det. Men nu var det som bortblåst. Attans vad jag svor då. Men jag fick räkna ut talet som man skulle, enligt matte a, istället. Det fungerar ju det med.

Tre timmar håltimme. Intervju med en gotlänning, fika och lek på café. De som satt inne på caféet stängde till slut dörren ut till oss, där vi satt och väsnades. Undrar om det bara var jag som hade tillräckligt med vett i mig att tycka att det är pinsamt att sitta mitt i centrum och leka en ganska högljudd lek?

Yey, nu är det bara franska nationella kvar. Och jag orkar så inte bry mig. Har insett att jag nästa år läser både franska och spanska. Yey.

/HM


Kommentarer
Postat av: Simon

Hmm.... intressant betraktelse av manliga röster. Kan nämnas att jag två gånger blivit misstagen för att vara tjej när jag ringer folk på jobbet...

Matte är ju alltid lika roligt... när det går bra.

...men språk, det är mäsnklighetens straff att vi talar olika språk. Gah!

Ha det

2008-05-14 @ 15:11:33
URL: http://theleafarchronicle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0