Ofrivillig rumsarrest

Jag verkar ha dragit på mig en förnyad mörkrädsla, som numera orsakar ofrivillig rumsarrest de kvällar som jag är ensam hemma. Ikväll är en sådan, men jag har laddat upp med vindruvor, pistagenötter och julmust (är det en synd att börja så här tidigt?) så jag ska nog överleva. Det enda dumma är att jag glömde min bok på toaletten, får väl se om jag vågar mig dit ut senare. Det är jobbigt att vara en sådan fegis som jag.

Jag såg ju självfallet på Idol igår, och även om det bär emot att säga det så förstår jag att Lars åkte ut. Om han släpper en skiva med sin sorts musik på så lär jag vilja ha den omedelbums, men let's face it: Lars var inte tillräckligt mainstream för Sverige. Synd, Idol hade ju äntligen fått någon som inte var rädd för att bjuda på show.

Det låter som om det är fyrverkerier ute. Har jag missat något? Någon fin högtid som resten av landet är upptagna med att fira idag kanske? Någon fest som jag inte var bjuden på? Människor som lever, till skillnad för den nuvarande jag. Jag behöver verkligen återuppta mitt liv nu, innan jag åker ur det.

/HM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0