Samtal över tekopparna

På tv just nu går låten One, ni vet, den med U2 och Mary J Blige. Den låten, om något, påminner mig så otroligt mycket om fransmännen. Visst kan väl ingen ha glömt varför jag kopplar så? Tänk att det ändå var.. två och ett halvt år sen. Ibland känns det som om det var minst tio år sedan, oftast som om det var nyss. Samma sak med barcelona, jisses, det var ju verkligen nyss, eller hur? Men det skulle ju inte bli samma sak om man åkte tillbaka nu, inte alls. Ändå sitter jag här och hoppas på att resan till Paris till våren ska bli av, med nya människor som jag nog trots trivs bättre med än  åtminstone min fransyska. Hua, henne ska vi ta och radera från minnet, och skapa nya minnen av Paris som den underbara stad det är!

Nyss satt vi samlade runt våra tekoppar och ämnet tacksamhet kom upp. Att jag skulle vara dålig på att visa min. Jag tog faktiskt rätt illa vid mig.. om det är något som jag gör så är det att alltid tacka. Jag må vara hemsk ibland (ofta) men jag försöker att uppskatta vad andra gör för mig. Men uppenbarligen har jag misslyckats med det..

Och frågan vad jag vill ha i julklapp kom också upp. Jisses, jag hade helt glömt bort det här med julen, eller åtminstone att det är meningen att man ska få gåvor då. Jag önskar mig ju inget särskilt, eller ja, det enda jag vill ha kan jag inte få lagom till jul.. så varför ska jag då önska mig något annat?

/HM

Kommentarer
Postat av: Karin

Paris till varen? Da far jag och Ellen ge dig en liten guidad tur i stadens nattliv, har ar de namnligen inte sa noga med aldersgranser =)

2008-10-24 @ 20:48:46
Postat av: Hanna

Haha, det låter bra det, ska jag komma ihåg.. men jag är 18 då ändå vet du (;

2008-10-26 @ 18:07:46
URL: http://mullerstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0