A bit superficial.

Med risk för att låta ytlig måste jag bara säga hur mycket snyggare och bekvämare jag känner mig när jag är sådär perfekt sminkad och har på mig kläder som smickrar min figur - då mår jag bra! Det kanske låter hemskt, att jag inte är bekväm i att gå runt som bara jag, men vi kan ju alltid skylla det på media? Men det tycker jag inte att vi bör. Att se snygg ut är något som de flesta vill och jag är bara en i mängden av påtryckningarna. Men jag mår ju inte dåligt av det. Jag tycker om mascara för det förstorar och markerar mina ögon som jag tycker är en vacker del av mig, jag tycker om kläder som gör att det ser ut som om jag (nästan i alla fall) har bröst - är det något fel med det egentligen? Man dömmer efter utseende (det ska gudarna veta att jag gör i alla fall), även om det är personligheter som man lär sig att tycka om och stå ut med. Så jag tänker fortsätta att tycka att det bästa med fester nästan är att få fixa sig riktigt fin innan. Och jo, hela den här utläggningen kommer fram för att jag sminkat mina ögon sådär perfekt inför en inflyttningsfest ikväll. Som sagt, nu mår jag rätt bra. Det vore trevligt om min pojke skulle med, men jag antar att man måste låta dem vara ifred, umgås med familjen, ibland. Men nu är det inte många dagar kvar till han åker...

/HM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0