Dags att komma in i rytmen

Så trött. But then again, när är jag inte det? So, moving on....

Helgen spenderades hos den där pojken som jag får kalla min. Sen tre månader (och tre dagar) sen kom vi faktiskt fram till. Där ser man. Och jag har även kommit fram till att jag är en aning... bossig. Men det kan behövas när en liten pojke som inte tycker om att shoppa måste ha nya grejer, då är jag bra att ha minsann. Dessutom är det tur, och lite skönt, att jag äntligen börjar lära mig att styra lite över andra människor (läs inte ta någon skit). För under hela min barndom, jag mitt liv fram till nu faktiskt, så har jag tillåtit andra att köra över mig, bestämma vad jag ska tycka och hur jag ska må. Jag överväger att sluta med det, men det är svårt att bryta gamla vanor. Wish me good luck.

Idag slog det mig att jag faktiskt har börjat skolan. Att jag faktiskt har mängder med läxor (jämfört med sommaren, i alla fall), och att det är dags att komma in i rätt sorts rytm. Annars hamnar jag efter direkt. Så imorrn, direkt när jag kommer hem från skolan (som förresten slutar 11.15, hur gött är inte det?), så sätter jag mig med matteboken, franskan och engelskan, åtminstone. Sedan blir det ett möte med en gammal kär vän. Mitt sociala liv skulle behöva tejpas ihop i kanterna, annars kanske det trillar isär snart. Men jag jobbar på det med, det är lugnt. Allt är under kontroll. Eller något.

Godnatt.

/HM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0