Tandläkare, schmandkväkare..

Jag har ont i hela min mun efter idag! Åkte tidigare från skolan för att ta mig till mitt ombokade och efterlängtade tandläkarbesök - men vad besviken jag blev! De petade runt en massa, och jag blödde och led, men sen fick jag äntligen fråga vad jag hade på hjärtat. Jag har ganska länge nu, känns det som, gått runt med en visdomstand som är på väg upp i överkäken.. Den lilla bit som har kommit ut än så länge är vass och skaver i min kind!

"Vad ska vi göra åt den då?" frågar jag.

"Nej, ingenting. Vi väntar ett år och ser om den kommer ut innan vi gör något" svarar tandläkaren.

"Men.. tänk om tänderna börjar flytta på sig om det blir för trångt?"

"Nej, visdomstanden påverkar inte tänderna längst fram!"

Jo tjena. Jag har redan tvingats se min nederkäke bli ommöblerad av en visdomstand på vardera sida, och så säger hon att det inte påverkar? Och vadå, ska jag gå ett år med skavsår i munnen?! Och om min överkäke ändras ens med en millimeter, då ska tandjäveln ut. Det finns inga mellanrum någonstans mellan mina tänder.. men än så länge sitter de rakt och så vill jag ha det i fortsättningen också!

Ursäkta utbrottet över mina tänder.. de har aldrig tidigare varit något problem, inte ens ett hål.. men med den nya visdomstanden som skaver är det svårt att tänka på annat!

/HM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0