Hör här nu:

Jag ska berätta om en väldigt farlig sak. En sak som kan förstöra, skapa bråk, ledsamheter, en massa onödiga problem..

Det låter nästan som om jag snackar om idiotiska män som startar krig, men det är inte boven i detta fallet. Boven här heter:

HORMONER

Jag har mer och mer börjat lägga märke till förändringar i humöret runt en särskild tidpunkt på månaden. Livsfarligt! Jag kan ligga och gråta mig till sömns för något som jag inbillat mig, jag kan starta bråk för att jag känner för det. Gah! Livsfarligt.

Jag har insett att jag runt denna tid måste tänka ett steg längre innan jag handlar. Vad gör jag, och vad gör hormonerna? Oftast är jag inte elak eller deprimerad, men nu blir jag lätt det. Skulle inte ens klarat att skriva det här om jag inte tillfälligt befann mig på en topp.

Undrar hur många kvinnor som lider av det här egentligen. Det är inget som jag skäms för, men jag skäms för vem jag blir. För mig är förändringen lindrig, men tänk att styras helt av sin PMS. Fy fan, rent ut sagt.

/HM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0