Längtar efter nästa fas

Svenskauppgift - check. Religionsuppgift - check. Pluggat lite till på psykologiprovet - check.

Ganska stolt själv faktiskt.

Men åh vad jag längtar till en tid då mitt liv inte kretsar kring skolarbetet. Vilken läxa som måste göras, vilken prov eller redovisning som jag behöver förbereda mig mer för, vilket arbete som måste lämnas in imorgon. Jag börjar känna mig redo att ta en paus från skolan snart. Se världen lite. Jobba kanske. Ha tråkigt. Ha kul. Leva lite i ovisshet utan att ha skolan som säkerhet längre (eller vänta, den delen ser jag ju inte fram emot!). Bli vuxen på riktigt. Flytta hemifrån. Inreda en lägenhet. Skaffa en bra utbildning. Skaffa ett bra jobb. Skaffa ett hus. Skaffa familj.



Vill göra som syrran och ta studenten! Längtar!

Jag är helt enkelt sugen på att gå vidare till nästa fas i livet. Vuxenfasen. En del grejer där, typ hus, familj, lär dröja många många år, men andra kan komma snabbare. Och jag vill faktiskt ha dem snart. Inte just nu. Men snart...

/HM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0