Sista dagen på 00-talet!

31 december 2009, om några timmar byter vi decennium. Ingen stor grej egentligen, men ändå ger det en funderare. Vad har jag gjort på de här tio åren som gått? Vad kommer de nästa tio åren bjuda på? Kommer jag kunna se tillbaka på 10-talet och vara nöjd med mina beslut?

Igår hade jag för första gången på länge ordentlig tjejmyskväll. Med övernattning. Här hemma. Mys! Fick visa några goa tjejer min hembygd för första gången, vi såg på film och käkade massa gott, och tjötade om allt möjligt. Tänk att man glömmer av hur mysigt det är att ha tjejkväll! Och nu har vi varit hos två av fyra töser, så snart ska det väl bli till att upptäcka två nya fina ställen!

Vi snackade i alla fall om det här med om var man tror att man är om tio år. Kom fram till att det inte är omöjligt att några av oss är gifta, har barn, karriär, villa, vovve, volvo. Man vet aldrig! Det känns som den största skillnaden mellan de år som gått och de som kommer. 00-talet har varit präglat av skola, av att växa upp, lära sig om livet och bli vuxen. 10-talet kan bjuda på nästan vad som helst. Och det är lite läskigt. Men förhoppningsvis blir det 10 bra år!

/HM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0