Jobbig dag idag.

Idag var första gången som jag var på ett sjukhus (födsel ej inräknad). Lite konstigt måste jag säga, jag som haft nästan alla möjliga och omöjliga sjukdomar, och som dessutom är sjuk nästan hela tiden, har ändå lyckats slippa bli inlagd. High five för det!

Men en nära släkting till mig ligger inne nu, osäkert om han kommer komma därifrån överhuvudtaget. Det är svårt att se någon man älskar så svag och hjälplös. Men han sa hej, och jag skymtade en glimt i ögat. Då blev jag glad.

Idag har även varit tröttaste dagen på länge -litteraturens dag. Missuppfatta mig rätt, jag älskar litteratur, författare, allt sånt.. men inte om jag måste. Höll på att somna under precis varje grej som vi pysslade med där man bara skulle lyssna, och mina stackars ögonlock har aldrig känts så tunga, och nacken aldrig så.. ostabil. Nej, trötter är man idag.

Snart ska jag iväg på teorilektion, på körskolan. Den stora frågan är: kommer jag lyckas hålla mig vaken? Gah, jag tänker sitta där med vattenflaska och bafusin och hoppas att ingen märker om jag stensomnar. För det är faktiskt en rätt stor risk idag!

/HM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0