Nu får du vila, lilla morfar

Igår dog min morfar. Han har legat på sjukhus i över två veckor, och igår orkade kroppen inte mer. Så han dog.

Egentligen blev jag inte så chockad. Eller, det är klart att jag blev, men jag visste ju ändå att han kanske inte skulle överleva, och jag hade ju sagt hejdå. Och han hade känt igen mig, och sagt hej, och ögonen hade gnistrat. Det betyder otroligt mycket för mig nu. Att jag fick säga hejdå ordentligt.

Igår grät jag så otroligt mycket. Men sorg är på många sätt själviskt, och jag grät inte bara för att jag kommer sakna honom, utan för hur jobbigt allt kommer att bli nu. Jag oroade mig för mamma. Om hon skulle klara det här. Men hon har visat sig vara starkare än jag trott, jag med för den delen, och idag känns det hyfsat.. okej. Om man kan säga så.

Men jag kommer att sakna honom. Han var ju ändå min söta lilla morfar! ♥


Morfar i julas.

/HM

Kommentarer
Postat av: Ellen

Va tråkigt att höra :( men bra att du fick säga hejdå.. Beklagar sorgen. Kramar

2009-02-05 @ 16:01:33
URL: http://ellenfanny.blogg.se/
Postat av: Jansson

Jag är så ledsen gumman! Det är aldrig lätt när någon nära går bort, men jag är imponerad att du ändå tar det så bra. Kämpa på gumman! bara ring om du behöver prata :) <33

2009-02-06 @ 20:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0