Sommarjobbssearch

Sitter här och försöker hitta ett sommarjobb... baske mig, det är inte det lättaste! Det känns som om det bara är att slänga ut ansökningar till allt man får söka till, vare sig man vill ha det eller ej.. har redan sökt till Liseberg och även om chansen att jag får det jobbet är minimal (typ obefintlig) så måste man ju försöka! Frågan är bara - OM jag får liseberg, HUR ska jag ta mig dit och hem? Nåja, senare problem... Men jag måste se till att skaffa mig ett jobb denna sommarn, hur ska jag annars ta mig ut på arbetsmarknaden någonsin?



Skulle inte ha tackat nej till att arbeta på Jamjam igen (praoade där i åttan).. eller ja, om de inte vore så förbaskat otrevliga och nonchalanta med att ge mig ett omdöme.. fick aldrig något! Sedan fick jag ett muntligt löfte om extrajobb också, men trots påtryckningar från mig (hallå, ville ju ha det där förbaskade omdömet!) så såg jag aldrig skymten av något jobb eller intyg. Fy fan säger jag bara, så gör man inte!

/HM

Kommentarer
Postat av: victoria

Jag instämmer Hanna! Det är inte alls det lättaste att hitta sommarjobb! Men du är i alla fall 18 år hela sommaren, jag är bara 18 halva sommaren och enligt många arbetsgivare är det nästan det samma som att inte vara 18 alls... Som grädden på moset vill de hellre att man har mycket arbetslivserfarenhet än att man har höga betyg. aj.

2009-02-10 @ 12:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0