3 down, 2 to go!

Det känns verkligen som om det är fredag idag, som om veckan har gått och det är helg nu. Men icke, enbart onsdag och två fullspäckade dagar kvar. Blää.

Jag antar att det är för att den här dagen är så lång som den känns som en avslutning på veckan. Skola åtta till fyra, en stund hemma, sedan ska jag iväg i en timme och träna cirkelgympa (hah! hur bra låter inte det?), och när jag kommer hem ska jag kasta mig i duschen och hinna torka ordentligt innan vi ska hämta mams och paps på flygplatsen. Gah.

Just nu orkar jag inte plugga alls, men samtidigt, när gör man det egentligen? Jag har försökt börjat med en nya grej; plugga ordentligt i skolan! På så sätt blir det ju mindre att göra hemma, vilket betyder mer slapptid för mig. Jag gillar't!

Idag har faktiskt varit en rätt bra skoldag ändå. Först nytt ind-val, kreativt skrivande - det verkar sjukt kul! Och sen på matten fick jag reda på mitt förra prov.. alla rätt! Jag ställde mig nästan och studsade upp och ner av glädje och överraskning, haha. Det är spännande med matte, det kan kännas bra eller dåligt men man vet likförbaskat aldrig hur det gått! Men de senaste 12 åren kanske borde ha lärt mig att matte, ja skolan rent allmänt, faktiskt är min grej. Jag nojjar över precis allt, men i slutändan brukar det ju bli bra, det är ju knappast som om jag skulle göra ett prov utan att vara förberedd. Jag ska bara lära mig att tro på mig själv!

/HM


Kommentarer
Postat av: Anna Carlssis

ALLA RÄTT? Hanna, shit. Du är otrolig! Sjukt duktig.

2009-01-14 @ 20:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0