Barack Obama!

Såg precis Barack Obama svära presidenteden och hålla sitt tal. Mäktigt! 20 minuter stod han där och talade, utan stödord, och han tappade inte bort sig någon gång. Annat var det när han svor eden, då stakade han sig, stackarn. Men jag skulle också vara lite nervös och spänd om jag skulle bli president i USA, dessutom den första svarta!

Som han sa (ungefär): För 60 år sedan kunde inte min fader alltid bli serverad på ett café och idag står jag här framför er och svär presidenteden.

Mäktigt.

Fast, jag kan ändå inte låta bli att tycka att det nästan hade varit större om presidenten blivit en kvinna. Inte sagt att jag inte tror att Barack Obama inte kommer bli superb, han verkar vara för fred och förbättringar.. men han är fortfarande man. Svart, javisst, men man. 44 presidenter hittills, bara män. Och av dem bara en svart. Rätt dålig statistik för ett så mångkulturellt land tycker jag.

/HM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0