Hejdå Michael

Jag sitter just nu och ser på minneshögtiden för Michael Jackson, som tv4 sänder idag. Han var en omdiskuterad man, under långa perioder blev han smutskastad, hatad, för något som vi inte vet var sant. Och om det inte var det, så har vi förstört många år av en mans liv i onödan.

En kvinna, Shiela Jackson, som talar nu säger precis att man är oskyldig till förklarad skyldig. Så sant.

Men nu i döden har han nog äntligen fått upprättelse. Alla här talar om honom med kärlek och saknad. Respekt. Om hur stor han var, vilket stort hjärta han hade. Det är fint att se. Det enda som är synd är att all den här kärleken kom nu efter hans bortgång. Jag undrar om han visste hur älskad han var?

För mig kommer han nog alltid vara en av de största, om inte den störste. Hans musik, hans genombrott, hans givmildhet och hans kärlek till hela världen. Jag kan inte veta vad som var rykten eller inte, och jag bryr mig inte. När jag ser eller hör hans låtar, då vet jag. Det kommer aldrig, och har aldrig funnits, någon som Michael Jackson. Han var sin egen. Och det respekterar jag.


Heal the world.

/HM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0