Vad vill jag ha ut av livet?

Livskunskapen idag satte väl faktiskt igång lite tankar.. hur värdesätter man de olika delarna i sitt liv, och vad vill man helst ha? Själv vill jag helst bilda familj, hitta kärleken och få ett bra jobb.. men många av mina kära klasskamrater tyckte att det viktigaste i livet är att få göra som man vill. Jag respekterar att de tycker så, men jag förstår det inte. Visst, att skaffa familj är ju något jag vill göra, men när jag har det måste jag respektera och tänka på dem, och jag kommer antagligen värdera deras önskemål högre än mina. Jag vill ha trygghet, jag vill ta hand om och bli omhändertagen.

Att ha mycket pengar satte jag som sista punkt. Visst, det vore väl inte fel att inte behöva vända på varje slant, men har man en massa andra saker som man värdesätter (och ett hyfsat bra jobb), så behöver man inte så mycket pengar. Jag skulle inte klara att ha oändligt med pengar, att inte behöva göra något om dagarna om jag inte ville. Jag vill nog inte ha total frihet.

Vad är viktigast för er?

/HM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0