Vårvecka

Tänk vad mycket gladare man kan bli av lite sol! Våren är på väg med stormsteg, känns det som, och jag längtar till det att man sitta och sola på rasterna i bara linne och skjorts. Nu i dagarna får man ju faktiskt behålla jacka och vantar på, när det blåser så kyliga vindar.

Åh, helg imorrn! Ska bli så skönt att bara få ta det lugnt och mysa med min favorit. Så skönt att ha gjort rätt mycket av skolarbetet till nästa vecka så att man faktiskt har tid att ta det lugnt. För jag har ingen förståelse eller respekt för sådana som struntar i att göra uppgifter i tid. Det är bara respektlöst mot alla andra som har kämpat. När jag nu sitter här och tänker på det blir jag nästan rasande igen. En vecka extra på ett arbete, och det är nu trots det snart en vecka försenat för en tredjedel av gruppen? Fy fan säger jag bara. Jag har ingen respekt för sådant, ingen som helst. Jag skiter i alla era "bra" ursäkter (typ "jag orkade inte"). Det är respektlöst både mot er själva och mot oss som vill arbeta framåt. Så skärpning, idioter.

Ja, nu blev det lite surt här. Humöret har lekt jojo hela veckan, beroende på vad jag fokuserar på. Men äh. Imorrn ska jag träffa älsklingen, och då är det svårt att vara tjurig. And that's why I love him.

/HM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0