Av juleljus som glimmar vill jag ha mer!

Det är lite konstigt, men så fort ett lov är över så börjar man längta efter nästa. Sen kanske det inte är så konstigt att man längtar efter jul, visserligen.. det måste ju vara en av de mysigaste tiderna på året!

Själva julafton är kanske inte jättemycket att hurra för, det är en mysig dag, varken mer eller mindre. Men tiden som leder fram till jul, det är fantastisk! När man börjar sjunga julsånger med kören, man börjar klura på vad som är den perfekta julklappen till that special someone. När man får tända en massa ljus, när ljus tänds i hela stan, när det kanske till och med kommer lite snö, när man får börja julpynta.



Eller vet ni vad. Jag tar tillbaka att tiden innan är det bästa. Det allra bästa med julen, det som gör att jag blir som ett litet barn igen, det är när man kommer upp på julaftonsmorgon och ser alla klapparna under granen. Det är magiskt, för mig, varje år! Det låter kanske materialistiskt, att det bästa är presenterna, men det är inte så jag menar. Det är förväntan som är det bästa. Åh, jag vill ha jul nu!

Lite synd är det dock att den tar slut så fort. Efter julafton så är det; jahopp. Var det inget mer. Och så får man vänta ett år på nästa jul. För då kör vi samma sak om igen. Och förväntan börjar ju redan i november..

/HM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0