Framtiden är skrämmande

Skrev precis en lista (skulle inte klara mig utan listor just nu!) på en del av de saker som jag måste få gjort innan studenten nästa år. Det är ganska många och skrämmande saker ju! Bara att fixa allt inför studenten och balen är lite småstressande.. men tanken på vad som händer efter det är värre! Jag kommer att sväva i ett tomrum, där jag måste fatta beslut om min framtid. Valmöjligheterna är så många! Jag förstår verkligen vad Sartre sa om att den fria viljan dömer oss till att leva i ångest. Nu vet jag ju visserligen inte om vi ens har en fri vilja, men ångesten är lika närvarande oavsett!

Känner mig helt vilsen och ensam. Det gör nog den här söta lilla statyn i Borås också.

 

/HM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0