"Mönsterelev"

Gormorgon! Ledig dag idag - härligt! Dessvärre fick jag ingen sovmorgon, då jag var tvungen att vara på ett möte för projektarbetet klockan tio. Det rullar på som bara den nu med arbetet, och snart är dagen här då vi måste ha gjort klart en massa grejer och leverera. Läraren som vi samarbetar med, som jag träffade idag, verkar jätteimponerad. Nu gäller det bara att vi lever upp till hennes förväntningar...

Jag har, efter mötet på min gamla skola, insett att alla lärare som jag har haft någonsin verkar komma ihåg mig! Visst var jag en riktig liten mönsterelev genom hela grundskolan (jag lärde mig ordet mönsterelev i ettan eller tvåan!), och visst låg jag lite över normal nivå. Men att alla lärare kommer ihåg mig vid namn, för att jag var så "duktig och mysig", eller vad det var de sa, det är ju nästan lite imponerande. Synd att jag inte kan göra samma intryck på jämnåriga bara..

Är det en gåva jag har, att charma lärare? Det har ju hängt i även till gymnasiet, om än inte fullt lika kraftigt som tidigare. En gammal engelskalärare sa i ettan vid vårt betygssamtal: "Har du några fler syskon?(hon hade även haft min storasyster)Nähä, då får jag väl vänta tills du får barn då!"

Detta handlar inte om att fjäska, det har jag aldrig gjort. Jag tror att tricket är att behandla lärare som människor. Det har jag alltid gjort och jag har hittills inte stött på en lärare som inte har gillat mig!

/HM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0