Nu krävs disciplin

Hua. Usch. Jag vill inte.

Imorgon blir det skola igen. Då måste man fokusera igen. Tänka igen. Fy satan. Jag orkar inte.

Det har varit så otrooligt skönt att ha lov! Det här måste ha varit ett av de bästa loven någonsin. Usch vad jag inte tycker om att det tar slut. Sedan inser jag att jag kommer att behöva plugga arslet av mig nu i veckan, eftersom jag inte har gjort något vettigt i veckan som gått. Och proven, inlämningarna, redovisningarna och allt vad det heter, håller på att torna upp sig. Men jag ska ta mig igenom två månader till, och sen är det jul!

Jag har förresten dessutom insett att jag inte har en enda oplanerad helg i hela november, kanske inte ens hela vägen fram till jul om jag får som jag vill. Det är skönt på sätt och vis, men ändå lite stressande. Alla dessa helgplaner gör att jag verkligen måste vara disciplinerad med skolarbetet under veckodagarna! Gaah!

/HM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0