Spirited Away

Hemma från Lund igen, och jisses vad jag är trött! Man ska egentligen inte resa när man är krasslig, det gör faktiskt bara saken värre! Som tur är var systrami lite småsjuker hon med, så vi har haft en riktigt lugn helg. Myskväll på fredagen, en tur till Malmö igår och på kvällen gick vi på restaurang. Sen hyrde vi en film och satt och satt och käkade chips. Spirited Away såg vi - sjukt bra tecknad japansk film! Det är helt otroligt att man kan göra en tecknad film så otäck, men så magisk. Det är verkligen dagens filmtips - se den om du gillar lite udda kvalitetsfilmer!






Sötaste filmen på länge. Se den så förstår ni den knasiga bilden ovan! Så himla välgjord är den. Och vet ni vad jag gillar med japanska filmer (jag vet inte om det gäller alla, har bara sett två, den här och Det levande slottet, så okej, vad jag gillar med den som gjort de här filmerna) är att ingen av de onda karaktärerna är helt igenom onda. De har sidor som gör att man får medlidande med dem. Det är fint, tycker jag.

/HM


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag älskar dem också! Har sett flera stycken, och dem mår man verkligen bra av. Miyazaki är otroligt duktig! Min granne Totoro är också att rekomendera!

2009-11-22 @ 19:14:49
URL: http://strangershouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0