Vägen till en dotters hjärta går via magen

Åh, jag har haft en sån riktigt usel dag idag. Ni vet, en sådan när man bara vill ställa sig och skrika och gråta för att allt känns förjävligt. Visst hjälper det inte saken att lilla Hanna är ett PMS-monster för tillfället, men jag tycker inte att lite respekt är för mycket begärt. Jag vill också få betyda något, slippa känna mig värdelös. Det är inte för mycket begärt!

Annars började dagen helt okej. Jag hade sovmorgon och kunde ta det riktigt lugnt hela morgonen här hemma. Sånt är skönt. Men skolan och alla där kan slänga sig i väggen.

Men när jag kom hem hade mamma köpt revbensspjäll! Det gjorde min dag! Jag var hungrig och tjurig och trött, men när jag fick min favoriträtt så kändes allt lite lättare. Hon är bäst, min mamma. Dessutom har hon köpt choklad, och vindruvor. Så ja, som sagt, hon är bäst!

/HM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0