Funderingar inför skräckens årstid

Yes, hemma idag igen, men med giltigt skäl - vi är har buffertdag; alltså är vi befriade från att behöva gå till skolan idag. Inte för att jag hade gått idag ändå, men det är skönt att slippa ta ut sjukdag och få ännu mer frånvaro. Men imorrn, då blir det skola minsann, har jag tänkt! Om jag inte hinner bli sämre.

Hur länge kan man ha ångest inför ett arbete innan man tar tag i det? Jag håller på att testa mina gränser nu med religionsarbetet.. imorgon är deadline och jag är inte ens halvfärdig. Och så måste jag plugga på spanskaprovet också (jag drömde en mardröm inatt om att jag kom dit och inte kunde något. Senare i drömmen var det en otäck och ond kvinna som typ jagade mig. Jag hann vakna innan hon gjorde något, men det var bara till att tända lampan och vänta tills jag slutade hyperventilera innan jag kunde somna igen.)

Jag gillar inte riktigt att det är dags för Halloween snart. Det brukar kunna innebära skräckfilmer, och jag har gett mig själv ett löfte om att aldrig se en sådan igen. Jag har fortfarande allvarliga men sen den förra, som var minst ett år sedan. Men på något sätt så hamnar man alltid där, där man är osocial om man lämnar rummet i en och en halv timme, och det vill man ju inte vara heller. Så, usch.

Är det någon som vill ha en stor härlig Halloweenfest?


/HM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0