Mys tar slut alldeles för fort!

Höstlov, och de första dagarna har varit riktigt mys. Systrami kom hem i fredags, och jag insåg att jag har saknat henne mer än vad jag trodde. Samtidigt så har jag vant mig vid att hon inte bor här hemma. Konstigt. Aja, någon helg framöver blir det en tur ner till Lund, för att parta loss ordentligt med min favvosyrra.

I söndags gick bussen upp till Linköping - och vet ni vad? Det bussbolag som jag åkte med stannar nästan precis där Johan bor. Hur jäkla smidigt som helst! Synd att de bara kör en tur om dagen, annars skulle jag lätt växla från swebus till svenska buss!

Förutom att ha myst så mycket som det bara funnits tid till, så har jag även hunnit träffa David! Vi turistade lite i Linköping, även fast det väl inte fanns så mycket att se. Men domkyrkan, den blev jag dock lite småkär i! Jag vet inte vad det är med mig och kyrkor, om det är atmosfären, eller arkitekturen, men oavsett så blir jag förälskad så himla lätt om allt bara stämmer. Linköpings domkyrka ligger inte i topp, men fin var den.

 

Fiin kyrka.

Vi tog oss en fika. Min kameramobil samarbetade sådär.

Åh, godaste och sötaste bakelsen! Chokladsbollssmet täckt i marsipan. Åh. Lovely.

 

Sedan har jag även tagit mig igenom att se en (väldigt) nervös fotbollsmatch, sittande i ett vardagsrum med fem (galna) IFK:are. Tack gudskelov att IFK inte förlorade, då hade välan stämningen inte blivit så trevlig. Men det är bra ändå att den avgörande matchen är här nere; då får jag ner min pojke en stund i helgen! Yeei!

Men imorgon får jag vara lite tjejig igen. Åh vad jag längtar! En riktig tjejmiddag är precis vad jag behöver!

Men nu ska jag kanske nana. Så godnatt.

 

/HM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0