Ser lovet hägra, minsann

Jag har nästan redan nu gått in i lovkoman. Ni vet, när man struntar i allt vad läxor och prov och inlämningar och redovisningar heter. Lite knasigt kanske, när jag har två dagar kvar.. men jag räknar med att de blir slappa som bara den. Engelskaprov, som inte går att plugga på, och visa ettorna hur man livräddar, det är allt jobbigt som är kvar. Det här ska nog gå.

Höll mitt svenskatal idag, om herr Strindberg. Det gick bra, riktigt bra om man ska tro min lärare.. MEN. Jag kan inte låta bli att speeda upp det. När jag övade hemma blev det exakt 5 minuter - när jag höll det idag blev det en minut kortare! Det är inte okej. Skärpning inför nationella.

Förresten, talet var inte det enda som gick bra idag. Vi körde hårt med vårt projektarbete, och kom en liten bit till på vägen. Dessutom fick vi tillbaka våra spanskaprov. Jag hade tre fel av 90. Det är ganska okej, tycker jag.

Nu väntar en kväll med Grey's Anatomy, och kanske en god risifrutti. Jag är beroende.

 

Låglaktos risifrutti - mumma!

 

/HM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0