Star Choir


 

Igår var en helt fantastisk kväll. Tillsammans med min kör, Hagakyrkans ungdomskör, och några andra göteborgskörer, hade jag förmånen att få sjunga med Star Choir, en sydafrikansk kör, och Triple & Touch. Så himla mäktigt! Alla biljettintäkter gick till ett projekt som heter Star for Life, och de vill bromsa spridningen av HIV/Aids, och ge hopp till ungdomarna i de länder där de verkar. Så himla fint, och bra känns det att få ha varit med om det.

 

Sedan, att stå minst 100 personer och sjunga och röra sig som en kropp, det är en upplevelse som knappt ens går att beskriva. Man måste stå där. Känna hur alla hör samman. Känna glädjen. Mäktigt, det är det enda som jag kan säga. Och sångarna/sångerskorna i Star Choir är så sjukt begåvade! Deras glädje var nog det som påverkade mig mest igår. Musik är verkligen ett språk som alla förstår, och vi svenskar borde följa i afrikanernas fotspår och låta glädjen ta över när vi sjunger. Det blir så himla mycket roligare då!

 

/HM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0