Tortilla!

Även om man är sjuk så måste man äta. Så istället för att äta en pizzabit (vi hade visserligen inga hemma, men ändå) så lagade jag till en tortilla. Jag börjar äntligen få till dem helt perfekt!

Tortilla är spansk omelett med potatis i, och den är så enkel att göra (som sagt, när man väl lärt sig ordentligt).
Allt man behöver för en portion är två potatisar, två ägg, smör och lite salt och peppar. (Man kan även ha lök i, men jag brukar skippa det). Skala och skiva potatisen tunt, så tunt som du bara kan! Annars blir det jobbigt att få den bra och ordentligt mjuk, det är där jag alltid har misslyckats förut. Potatisen ska stekas mjuk i smöret, innan man blandar den med ägg och kryddor. Sedan är det bara att försöka få den jämnstekt, och att lyckas vända på den. Oavsett så blir det jättegod! Tar ca en halvtimme att göra. Mumma!

/HM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0