Kördag!

Åh, vad jag är trött idag. Det var en riktig heldag igår, med kör från 11 till 17.30, sen såg vi på en konsert i Hagakyrkan i nästan en och en halv timme, och efter det åt vi lite middag. Själva sjungadet gick la ganska bra, även om man hade sina trötta stunder. Konserten, tja.. den var väldigt seriös. Lite för seriös för att man ska orka lyssna ordentligt när man redan har koncentrerat sig en hel dag. Däremot hade de, kören Stella från Örebro och Vokalensemblen (som igår bytte namn till Göteborg a cappella), nog den bästa klang som jag hört någonsin. Det gick inte att urskilja en enda röst, och det är något superbra för en kör! Middagen blev väldigt kort, för halva kören hade redan dragit och jag, Linda och Karin bestämde oss för att .. dra på bio!

Jag brukar inte spontangå på bio sådär, men det kändes så rätt! Och sen hade vi sån himla tur med biljetterna, vi fick tre bredvid varandra, längst bak, på The Ugly Truth. Så himla rolig var den! Precis vad man behöver efter en lång dag, att sitta och skratta åt en härlig romantisk komedi. Precis vad man behöver.



Sen att man hade med sig de här knasiga sötnosarna, det var inte fel det heller. Och så fick jag skjuts hem. Perfekt avslutning på dagen.

/HM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0