Underbaraste helgen på länge!

På fredageftermiddag satte jag mig på en buss och hamnade uppe i Östergötland. Där möttes jag av min varma famn och en överväldigande lycka.

Så i helgen har jag alltså provat på studentliv i Linköping. Allt ifrån en grogg/plugg-kväll, till att se på dragkamp, till att laga mat i ett gemensamt kök där resten av korridorskompisarna kommer och går som de vill. Sen så har jag ju visserligen inte tvingats leva på nudlar, eller plugga något själv, men ändå.

Det här har varit den bästa helgen på länge. Vi har haft en massa tid, bara för varandra, även om det väl egentligen är alldeles för lite tid. Jag vill ha varje dag, men det kan jag inte få just nu. Då får man nöja sig med en helg ibland och ta till vara på varje sekund.

Mer sånt här, tack.

Åh, jag har varit så lycklig i helgen. Men just nu, sittande hemma igen, så känns det tungt. För jag vet att det kommer dröja innan vi ses igen. Och varje dag, varje vecka är alldeles för lång. Var är fjärrkontrollen? Det är dags att snabbspola..

/HM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0