Framtidsångest

Traskade runt på stan idag i strålande sol och bara njöt. ÄLSKAR att det är så härligt vårväder nu!

Har dock en riktigt trött dag idag. Har segat mig igenom dagens lektioner. Usch. Skönt att vi har två lediga dagar den här veckan. Behöver verkligen ta det lugnt.

Något mer som jag behöver göra är att pyssla ihop något vettigt beslut om min framtid. Innan torsdag ska ansökan till höstens program eller kurser in, och jag funderar faktiskt på att söka några kurser. Det skadar ju inte, och det finns en hel del som jag är nyfiken på att läsa. Kanske bäst att testa på det innan jag hoppar på ett program?

Gah, min framtid kommer allt närmare och jag vet inte vad jag ska göra av den. Att veta att jag kan välja i princip vad som helst och komma in på det gör inte saken lättare. Kommer jag kunna välja en "lågstatus" utbildning för att jag tycker att den är intressant, eller måste jag ta en "högstatus" på grund av mina betyg? Det är faktiskt inte alltid en bra grej att ha höga betyg. Det öppnar en mängd dörrar, javisst, men det sätter sådan otrolig press.

Nej, imorgon blir det framtidsplanering! Och förhoppningsvis en del solande också.


Vårsolen sken som bara den i London.

/HM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0